Tematem prelekcji były formy i treść zbioru niepisanych, wzajemnych oczekiwań, jakie mogą zaistnieć między pracownikami a pracodawcami. W literaturze przedmiotu nosi to nazwę kontraktu psychologicznego w organizacji, który – jak wskazał prelegent – rozpoczyna się wraz z uświadomieniem sobie przez pracownika, iż pozostaje on w relacji z organizacją, w której pracuje. Każdy zatrudniony posiada własne potrzeby, przekonania oraz wartości priorytetowe i ma nadzieję, że będą one brane pod uwagę przez pracodawcę. Pracownicy oczekują sprawiedliwego traktowania, uczciwego wynagrodzenia, a także jasnych informacji o oczekiwaniach pracodawcy. Z kolei zatrudniający oczekuje przede wszystkim posłuszeństwa oraz lojalności. Istotą kontraktu psychologicznego jest wzajemna wymiana obietnic i zobowiązań odnoszących się do kwestii psychologicznych.
Sprawozdania:
W czasopiśmie Instytutu Nauk Socjologicznych UKSW, Academic Journal of Sociology, ukazało się sprawozdanie autorstwa studentek kierunku ekonomia: Anny Dąbrowskiej, Natalii Rutkowskiej oraz Natalii Woźniak. Zapraszamy do zapoznania się z tekstem na stronie czasopisma.
Sylwetka prelegenta:
Dr Stefano Amodio: specjalista w psychologii pracy z badawczego Uniwersytetu w Cassino we Włoszech, wykłada również psychologię społeczną i psychologię zachowań terrorystycznych, trener z zakresu zasobów ludzkich i organizacji pracy, zajmuje się motywacją, dobrym samopoczuciem, mediacjami komunikacyjnymi, kreatywnością i emocjami, prezes i dyrektor „Institute of the Teseo Higher Education and Research Institute Foundation”.